.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
یادواره 30 شهید روحانی نکا برگزار شد

یادواره 30 شهید روحانی نکا با حضور مردم و روحانیت نکایی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بزرگداشت شهدای روحانی نکا و سومین سالگرد حجت الاسلام شیخ رضا گلوردی، مدیر فقید حوه علمیه امام جعفر صادق (ع) نکا برگزار شد.

حجت الاسلام محمد صادق چالویی از وعاظ و سخنرانان تهران ظهر شنبه در این مراسم در حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) نکا گفت: نقش روحانیت در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس بسیار برجسته بوده است و تعداد شهدای روحانی در قیاس با اقشار دیگر جامعه قابل توجه بوده که باید تجلیل مناسب صورت گیرد.

وی، برگزاری یادواره شهدا را مفید ارزیابی کرد و افزود: برگزاری چنین یادواره‌هایی از یک سو موجب می‌شود که عزت ایران اسلامی حفظ شود و از سوی دیگر شهدا همیشه در یاد و خاطر مردم بمانند.

چالویی اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم و اساسی که نقش سازنده و تعیین کننده ای در ترویج روحیه جهاد و شهادت در جامعه دارد، برگزاری یادواره شهدا است.

1359

این واعظ و خطیب کشوری ادامه داد: روحانیت مشعلداران تاریخ انقلاب اسلامی از قبل پیروزی انقلاب هستند و خوشبختانه در تمام لحظه ها هوشمندانه وارد شدند.

وی با تاکید بر افزایش علم آموزی در جامعه روحانیت، افزود: روحانیت باید در تمام مراحل انقلاب و زندگی به سلاح ایمان وعلم مجهز باشد تا مسیر رشد و ترقی ایران اسلامی فراهم شود.

فقیه عالی قدر، حجت الاسلام صادقی گلوردی در سال 1302 در روستای گلورد بزرگ از یک خانواده روحانی دیده به جهان گشود و در زمان کودکی پدر و مادر خود را از دست داد و پس از فوت والدین، خواهرش سرپرستی وی را به عهده گرفت و او را در روستای گلورد به مکتب خانه فرستاد.
با توجه به علاقه فراوان وی به درس حوزه وی را به کوهستان نزد عالم فرزانه آیت الله کوهستانی( ره) فرستادند و پس از چند سال کسب فیضی از آن عالم فرزانه راهی مشهد مقدس در جوار امام هشتم (ع) شد.

وی در مشهد از محضر حضرت آیت الله شیخ هاشم قزوینی ( ره) و به نجف اشرف کنار مرقد اولین شهید محراب حضرت علی (ع) و درس خارج فقه و اصول را از حضرات آیات عظام سید ابوالقاسم موسوی خویی و سید محمود شاهرودی و میرزا هاشم آملی فرا گرفت و در نجف اشرف اجازه کتبی اجتهاد را به ایشان دادند.

وی درسال 1356 مشغول به ساخت حوزه علمیه شده و در سال 61 حوزه علمیه را بنام حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) در شهرستان نکا با 55 حجره و 400 طلبه افتتاح کرده که از این حوزه بالای دو هزار طلبه فاضل در راه اجتهاد و محقق بجا ماند.

این عالم جلیل القدر در تاریخ یکم مهرماه 87 در سن 85 سالگی دعوت حق را لبیک گفت و در زادگاه خود در جوار پدرش حضرت ایت الله علی اکبر صادقی به خاک سپرده شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.199 seconds.